Picknick med klassen

Istället för historialektion hade vi idag picknick utanför skolan. Vi åt oss proppmätta på fika, pratade, skrattade och lekte lekar. Körde bland annat tre omgångar dunken, minns inte ens när jag sist lekte det, måste vara flera år sedan.

Vi ställde ihop tre bord som vi klämde in oss runt. Nästan alla hade med sig fika som vi skickade runt, gott men man blev verkligen supermätt. Jag smakade nog minst 7-8 olika saker.

Såhär sa ungefär alla hela tiden: "Jag är proppmätt, jag orkar verkligen inte äta mer. Åh! Vad är det där? Kan jag få en bit? Nej nu ska jag inte äta mer, jag kommer rulla hem. Vänta lite, vem har bakat det där? Det ser gott ut, jag måste smaka en bit". Ni förstår, vi var alla mätta men vi fortsatte proppa i oss godsaker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0