SKRAPANKATTEKAMPEN

I övermorgon, dvs på onsdag är det dags för Skrapankattekampen. Den är en kamp mellan Lundellska skolan (Skrapan) och Katedralskolen (Katte). Ända sen jag började på Skrapan har jag fått höra om rivaliteten mellan skolorna, både lärare och elever lägger gärna in något halvtaskigt om katte så fort de kan. Katte är rivaler, så är det bara.

Vi började även tagga för kampen direkt. Inne i skolan sitter en stor bild på en del av skrapans klack från en kamp för några år sedan. När jag var på öppet hus på Skrapan innan jag bestämde mig för att gå på där fick jag höra om kampen. I vintras hade vi en minikamp mot katte om vem som kunde spara mest el under en vecka - Skrapan vann stort!
Sen ett par månader tillbaka har det suttit lappar uppe i entrén det det står "NU VINNER VI KAMPEN!" och liknande saker.

Ni förstår, vid det här laget är man väldigt taggad. Skrapan bara MÅSTE vinna över Katte.

Grönt nagellack och skrapan-tishan är inhandlade, i övermorgon smäller det!


(Skrapans färger är grönt och vitt, Kattes färger är rött och gult. Kan alltså inte ha mina röda converse på mig på onsdag, vilka skor ska jag ta då?)

Kommentarer
Postat av: Marcus

Du kan ju gå barfota! :D

2010-06-01 @ 19:23:42
URL: http://marcustankar.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Sv: Du är klok, därför nämner jag dig :) Och jag är sjukt soprtg på sommaren ;) <3

2010-06-01 @ 23:11:41
URL: http://tutelut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0